Styrning

Demonterad original rattstång.
För att få till en hyfsad vinkel på axeln ur rattstången så demonterade jag den och kortade både ytter och innerdel för att få ett så kort utstick som möjligt genom torpedväggen. Ändbiten på stången byttes också mot en splinsad dito så övre knuten kunde bytas till en lika kraftig som jag monterat vid kuggstången. Deformeringszonen på rattstången är fortfarande intakt.
Kuggstången kommer från en Peugot 205 har jag lyckats lista ut, men p-ändarna passade dåligt i spindelns styrarmar så de har bytts ut till orginal Duster p-ändar. Armarna kapas och gängas utvändigt och en styrhylsa med rätt gängor för p-ändan kapas och gängas invändigt. Till sist sömmas en bit av springan ihop för att få ett ordentligt klämmförband runt gängan och låses även i änden med en svets. Både hängslen och livrem liksom….:-)
Färdig kuggstång.

Bli först med att kommentera

Skriv en kommentar

E-postadressen publiceras inte.


*