Nytt försök 2017

Cranksupport

Nya försök med nya topplockspackningar på Moholmstrippen. Det var på opreppad 201 meters bana så första repan halkade jag i mål på 7,96 / 128km/h enligt tidkortet. Strax innan målgång kände jag att den tappade ork och sedan fanns varken tomgång eller lågfart. Jag hade då skjutit packningen mellan kompressorn och insuget. Mycket var medslängt i bilen till tävlingen, men något packningsklet hade jag inte fått med ? Till slut fick jag tag på lite packnings sillicon av en vänlig själ, men när jag startade upp igen efter att det hade torkat så upptäcktes det att nedre kompressorhjulet och svängdämparen wobblade oroväckande. Jag var rädd för att jag krökt snouten på 4340 axeln och beslutade därför att sluta innan den gick av helt. När jag sedan demonterade grejjerna här hemma så konstaterade jag att vevaxeln klarat sig, det var halsen på svängdämparen som gett efter och böjt sig. Så nu blir det ny dämpare samt en crank support längs fram för att styra upp sakerna. Nu tar vi nya friska tag inför 2018 och förhoppningsvis så kommer vi att hinna med flera repor än vad som körts detta året.

Bli först med att kommentera

Skriv en kommentar

E-postadressen publiceras inte.


*